rökförbud.

ja, enligt lag så ska alla som jobbar inom lulekommun inte röka på arbetstid, bara på lunch rasten.
bryter man mot lagen ett flertal gånger kan de leda till uppsägning.
denna lag trädde fram den 1 januari 2010.

och vet du vad jag tycker om den lagen?
den suger.

jag är rökare, men jag är inte anställd hos lulekommun, jag har praktik hos dom bara.
dom betalar inte mig någonting, fast jag gör mycket jobb för dom,
har dom då rätten att förbjuda mig att röka?
tycker inte jag, eftersom lagen endast gällde anställda, och har dom inte tänkt anställa mig, ja synd då kommer jag fortsätta röka på arbetstid. dom kan inte ge mig kicken, för jag är inte anställd, så vad har jag att förlora på de?

nej helt seriöst, skärpning.
det här förstörde min dag totalt, för "chefen" hade tydligen kommit fram till de beslutet idag, och inte den 1 januari...


plötsligt så känner jag mig lite krasslig.. *host host*

over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0