pappa, dig är det krut i!

igår satt jag hemma, fyllde i några papper och kom på att jag skulle ringa mamma och fråga en sak.
klockan var strax efter 23.00 tiden så jag var lite ängslig att jag skulle väcka dom.
men jag möttes av min stora syster i telefonen som berättar att hon inte kan prata med mig nu, för pappa har just
åkt in till akuten.
då svartade det för mina ögon och jag bröt ihop, totalt.

jag satt vid köksbordet hemma och väntade på att telefonen skulle ringa så jag visste mer vad som hade hänt,
så äntligen ringer hon och förklarar att hon och mamma bakade bullar när dom hörde nå mummel ifrån sovrummet.
klockan var då bara någongång vid 21.00 tiden, pappa hade lagt sig redan klockan 20.00 han kände sig trött och konstig.
men inge mer med det för pappa är ju trots allt uppe i åren och inte lika kvällspigg som förr.
men så hörde dom mummel från rummet, och malin öppnade dörren till sovrummet och där ligger pappa,
som ett litet barn, kan inte röra sig och kan inte heller prata. allt han får ur sig är att han vill upp, men kan inte röra sig.
sen skriker han "jag kommer dö, jag kommer dö". då insåg mamma att någonting var fel, så hon ringde ambulansen och dom var på plats ganska fort. det första som for genom min skalle var antingen stroke eller hjärnblödning.

men där satt jag i mitt kök, utan mamma och malin, helt förtvivlad och ville bara hem till dom.
så jag ringde kusin sandra, och hon väckte upp farsan sin som körde mig till mjölkudden.
tack igen robert.

så nu satt vi 3 samlade i köket på mjölkudden, vi grät och ringde till akuten till som tätt.
men hjärnröntgen visade ingenting.

som tur är var det bara blodsockret.
men hade dom väntat i någon minut till, så hade jag inte träffat min pappa idag.
när jag såg honom på sunderbyn sköljde en våg av lättnad över mig.

pappa, dig är det krut i, nu har du lyckats lura döden inte bara en gång, utan två gånger.


Kommentarer
Postat av: Erica

men gud! Tur att dom ringde i tid och tur att han klara sig, hur mår han nu? Hälsa alla från mig, älskar ju alla er wårellare, vill inte förlora någon av er :)

2009-04-21 @ 22:48:24
URL: http://ericcaa.blogg.se/
Postat av: Erica

Men gud vad tur att han mår bra nu!

Ja vad bra, man lär sig av sina misstag.

Nja så jäkla bra är det inte, har spytt som

en gris.. Hoppas jag inte åkt på ngn kräksjuka!

Allt bra med er annars då? Love you to

2009-04-22 @ 17:22:48
URL: http://ericcaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0