då var det måndag.

helgen är slut och för de flesta väntar en ny arbetsvecka.
själv längtar jag tills min arbetsvecka kommer. ska bli grymt skönt att få rutiner igen.
just nu är jag dag vild och har svårt att skilja på dag och natt.

skit väder ute, verkligen.
blåser och snöar, ska vi aldrig få vår?
eller är det en ny istid som väntar oss?
man vet aldrig.

gumman kommer snart från skolan/fritids, då blir det lite läsläxa, middag och dusch.
hjärtat jobbar till kl 20.00 så jag tar nattningen.
fast hon är ju så himla duktig.
igår gick hon och la sig 19.10.
då sa hon till mig "nä, jag tror jag ska sova nu"
så gick hon och borstade tänderna och hoppade i säng.
jag var paff! hon är inte liten längre, hon bara växer och växer.
och klarar av så mycket själv, är riktigt stolt bonusmamma åt henne :)

när hjärtat kommer hem så blir det dusch för oss också,
sen ska jag packa ner lite glas, och onödiga saker som inte behöver vara framme just nu.
sen byta sängkläder och dra en dammsugare.
sen är min dag över, får bli en tidig kväll, för jag hade tänkt överraska hjärtat och vakna imorn bitti,
han börjar kl 09.00 men jag stiger upp med lillan. så får han kaffe på morgonen sen när han vaknar så slipper jag stressa iväg.

åjo! jag och mallamus ska baka semlor ikväll också,
mums. det var ett tag sen vi bakade någonting tillsammans.
vi är ju ett sånt bra team ;)

nu ska jag däremot bara ta de lungt ett tag, mallamus har sålt iväg hennes sittsäck,
så nu när man sitter vid datorn får man sitta på golvet, men jag tog mig friheten och la ett täcke där,
så slipper man få ont i roompan ^^

vi hörs!

kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0